اپل کارپلی بی‌سیم برای NBT

در این روش، سیم‌کشی BMW دستکاری نمی‌شود، بلکه سوکت هدیونیت NBT (معروف به Quadlock) از آن جدا شده و با استفاده از یک T-Harness، یک باکس سر راه هدیونیت BMW  اضافه می‌شود. 

در ابتدا، باکس کارپلی با اتصال سیم لایتنینگ برای NBT بنام CarPlay MMI توسط BimmerTech ارائه شد.

سپس Unique Auto Developments باکس کارپلی با اتصال سیم لایتنینگ ارائه کرد.

رابط کاربری کارپلی در این باکس‌ها به تبعیت از اینترفیس BMW NBTevo بصورت split screen بود. کاربران تقاضای fullscreen و wireless داشتند.

در ابتدای سال 2019، پروژه رابط مالتی‌مدیای کارپلی وایرلس برای Audi, BMW, Mercedes, VW, Porsche به نام IDCORE شروع شد.

کارپلی وایرلس توسط Unique Auto Developments ارائه شد. نمونه‌های اولیه دارای برچسب Unique-AD روی باکس بود، اما پس از مدتی، باکس با چاپ IDCORE ارائه شد.

کارپلی وایرلس توسط Shenzhen JoyeAuto Technology Co., Ltd. ارائه شد.

 

مشکلات باکس‌های کارپلی وایرلس برای هدیونیت BMW NBT

 

مشکل No Signal

هنگام ورود به خودرو

 

مشکل عدم استفاده از میکروفون اصلی BMW

 

 

مشکل الزام به انتخاب ورودی Aux

در صورت عدم انتخاب ورودی Aux، صدای کارپلی از بلندگوها شنیده نمی‌شود.

 

مشکل کوتاهی صدا

باید از تنظیمات Aux، صدای این ورودی حدود ۸ واحد زیاد شود.

 

مشکل کیفیت صدا

در این باکس‌ها از چیپ‌های بی‌کیفیت ADC و DAC استفاده شده است. برای اصلاح کیفیت صدا، Unique Auto Developments اقدام به تعویض چیپ صدا کرد. همچنین برای کسانی که از کیفیت صدا شکایت کنند، کابل Power و کابل Aux جایگزین ارسال می‌کند.

 

مشکل ریست و آپدیت

گاه نیاز به reset کردن باکس وجود دارد که باید به باکس دسترسی فیزیکی داشت. همچنین برای روزآمدسازی باید پورت USB باکس در دسترس باشد.

تنظیمات dip switchها باید پس از نصب امتحان شود که PDC با قرار دادن در دنده عقب و خروج از دنده عقب کار می‌کند، چون برای تغییر دادن این تنظیمات، باید به باکس دسترسی فیزیکی داشت.

 

آپشن S858A: تنظیمات موتور BMW برای سازگاری با کیفیت پایین بنزین

در لیست آپشن‌های بعضی از خودروهای BMW سفارش بازار مناطقی مانند کشورهای حوزهٔ جنوب خلیج فارس که دارای بنزین کم‌کیفیت است، آپشنی با شماره Salapaی 858 یا بطور دقیق‌تر S858A دیده می‌شود.

ادامه‌ی خواندن

نحوه کارکرد، خرابی و از کار افتادن، و گرفتگی مبدل کاتالیزوری BMW

مبدل کاتالیزوری—که اشتباهاً به آن کاتالیزور گفته می‌شود—در خودروهای توربوی BMW در نزدیک‌ترین نقطه به خروجی توربو قرار گرفته است. با این تکنیک ساده، سرامیک موجود در داخل مبدل کاتالیزوری که خصلتاً گرما را تا ساعت‌ها در خود نگه می‌دارد به‌عنوان عاملی passive از مجموعهٔ Efficient Dynamics برای گرم نگه داشتن موتور پس از خاموش شدن آن در جهت تسهیل استارت بعد و کاهش آلایندگی و استهلاک از طریق حذفِ استارتِ سرد به‌کار گرفته شده است.

ادامه‌ی خواندن

افزودنی بنزین BMW — شوینده یا اکتان؟

تعدادی از مراکز خدماتی BMW، فروشگاه‌ها، و به‌اصطلاح نمایندگی‌ها در ایران، اقدام به فروش محصولی بنام BMW Group Benzin Additiv یا BMW Group Petrol Additive تحت عنوان اکتان می‌کنند.

ادامه‌ی خواندن