در این روش، سیمکشی BMW دستکاری نمیشود، بلکه سوکت هدیونیت NBT (معروف به Quadlock) از آن جدا شده و با استفاده از یک T-Harness، یک باکس سر راه هدیونیت BMW اضافه میشود.
در ابتدا، باکس کارپلی با اتصال سیم لایتنینگ برای NBT بنام CarPlay MMI توسط BimmerTech ارائه شد.
سپس Unique Auto Developments باکس کارپلی با اتصال سیم لایتنینگ ارائه کرد.
رابط کاربری کارپلی در این باکسها به تبعیت از اینترفیس BMW NBTevo بصورت split screen بود. کاربران تقاضای fullscreen و wireless داشتند.
در ابتدای سال 2019، پروژه رابط مالتیمدیای کارپلی وایرلس برای Audi, BMW, Mercedes, VW, Porsche به نام IDCORE شروع شد.
کارپلی وایرلس توسط Unique Auto Developments ارائه شد. نمونههای اولیه دارای برچسب Unique-AD روی باکس بود، اما پس از مدتی، باکس با چاپ IDCORE ارائه شد.
کارپلی وایرلس توسط Shenzhen JoyeAuto Technology Co., Ltd. ارائه شد.
مشکلات باکسهای کارپلی وایرلس برای هدیونیت BMW NBT
مشکل No Signal
هنگام ورود به خودرو
مشکل عدم استفاده از میکروفون اصلی BMW
مشکل الزام به انتخاب ورودی Aux
در صورت عدم انتخاب ورودی Aux، صدای کارپلی از بلندگوها شنیده نمیشود.
مشکل کوتاهی صدا
باید از تنظیمات Aux، صدای این ورودی حدود ۸ واحد زیاد شود.
مشکل کیفیت صدا
در این باکسها از چیپهای بیکیفیت ADC و DAC استفاده شده است. برای اصلاح کیفیت صدا، Unique Auto Developments اقدام به تعویض چیپ صدا کرد. همچنین برای کسانی که از کیفیت صدا شکایت کنند، کابل Power و کابل Aux جایگزین ارسال میکند.
مشکل ریست و آپدیت
گاه نیاز به reset کردن باکس وجود دارد که باید به باکس دسترسی فیزیکی داشت. همچنین برای روزآمدسازی باید پورت USB باکس در دسترس باشد.
تنظیمات dip switchها باید پس از نصب امتحان شود که PDC با قرار دادن در دنده عقب و خروج از دنده عقب کار میکند، چون برای تغییر دادن این تنظیمات، باید به باکس دسترسی فیزیکی داشت.